Zespół Szkół Samochodowych - logo
s1
2025-06-26

III EDYCJA MIEJSKIEGO KONKURSU PN „GWIAZDY GRODU KOPERNIKA” DLA UCZNIÓW Z TORUŃSKICH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PONADPODSTAWOWYCH

REGULAMIN KONKURSU„GWIAZDY GRODU KOPERNIKA”

1.ORGANIZATOR KONKURSU

Organizatorem Konkursu „GWIAZDY GRODU KOPERNIKA” jest Gmina Miasta Toruń. Współorganizatorami Konkursu są: Ognisko Pracy Pozaszkolnej - Dom Harcerzaw Toruniu i Szkoła Podstawowa nr 23 im. KOU w Toruniu.

2.CEL GŁÓWNY KONKURSU

Promowanie talentów uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych wśród mieszkańców miasta Torunia. Świętowanie Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka. Podkreślanie wartości praw dziecka do decydowania o formie spędzania czasu wolnego oraz możliwości rozwijania pasji i zainteresowań.

3.CELESZCZEGÓŁOWE

  • Wyłonienie najciekawszych osobowości wśród osób posiadającychtalenty
    i umiejętności.
  • Rozwijanie zainteresowań, pasji i kreatywności uczniów.
  • Promowanie alternatywnych i efektywnych form spędzania wolnego czasu.
  • Upowszechnianie wiedzy o prawach dziecka.

4. UCZESTNICY KONKURSU

Konkurs skierowany jest dla dzieci i młodzieży toruńskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Uczestnicy oceniani będą w 4 kategoriach:

  • szkoły podstawowe klasy I-III,
  • szkoły podstawowe klasy IV-VI,
  • szkoły podstawowe klasy VII-VIII,
  • szkołyponadpodstawowe.

Do konkursu dopuszcza się tylko uczestników indywidualnych zgłoszonych przez szkoły lub indywidualnie. Uczestnictwow Konkursie jest dobrowolne.

5. ZADANIE KONKURSOWE

Zadaniem Konkursowym jest nagranie krótkiego filmu (czas trwania do 3 minut) przedstawiającego prezentację talentu uczestnika w rozmaitych dziedzinach: muzyka, taniec, sztuka, aktorstwo, sport, zdolności manualne itp. Filmik nie może zawierać szkodliwego oprogramowania, ani bezprawnej treści, w tym nie może naruszać praw osób trzecich, ani ich dóbr osobistych, a także jego treść nie może stanowić praw osób trzecich.

6. FORMA KONKURSU

I Etap – zgłoszenie uczestników

Zgłoszenia do konkursudokonuje siędo 15 września 2025r. wypełniając kartę zgłoszenia. 
UWAGA!!! SZCZEGÓŁY ORAZ INFORMACJE NA JAKI ADRES NALEŻY PRZESŁAĆ FILM, ZOSTANĄ PODANE NA POCZĄTKU WRZEŚNIA.

II Etap- weryfikacja zgłoszeń przez kapitułę konkursu  

  1. Do II etapukapituła kwalifikuje do 5 osób w każdej kategorii (maksymalnie 20 uczestników).
  2. W przypadku braku kandydatów w danej kategorii kapituła zastrzega sobie możliwość wybrania większej liczby osób w innej kategorii
  3. Uczestnicy, którzy zostaną zakwalifikowani do III etapu, zostaną poinformowani drogą mailową i telefoniczną o terminie spotkania.

III Etap – spotkanie uczestników z kapitułą konkursową,wyłonienie laureatów

  1. Spotkanie uczestników z Kapitułą Konkursową- rozmowa na temat rozwijania własnych pasji.
  2. Obrady kapituły i wyłonienie laureatówkonkursu - „Gwiazd Grodu Kopernika”.
  3. W każdej kategorii wyłoniony zostanie laureat i osoba wyróżniona. Pozostali zakwalifikowani do III etapu otrzymają tytuł finalisty.
  4. O uroczystości podsumowania konkursu organizator poinformuje uczestników i szkoły drogą mailową.